Optionele instellingen
Optionele instellingen
Met Synappx Meeting kunt u bepaalde voorkeuren instellen via de instellingen. Opties zijn onder andere het bijwerken van de agenda, het maken van snelkoppelingen en welke cloudopslag. [Bekijk afbeelding]
Openen bij opstarten
Synappx Meeting opent standaard bij het opstarten van de computer. Selecteer de schakeloptie om het openen bij opstarten van de computer uit te schakelen.
Automatisch starten met casten
Als u een vergadering met Synappx Meeting begint, dan heeft u de mogelijkheid om het automatisch casten uit te schakelen. Alle andere elementen van Synappx Meeting zijn actief (bijv. geplande online vergaderingen, Meeting Assistant) en u start het casten handmatig. Automatisch casten is standaard ingeschakeld. Selecteer de schakeloptie om automatisch casten uit te schakelen.
Automatisch vergadermateriaal uploaden (Microsoft 365)
Het automatisch uploaden van vergadermateriaal is standaard uitgeschakeld (zie "Share Meeting Materials" (Vergadermateriaal delen)). Selecteer de schakeloptie om het automatisch uploaden in te schakelen.
Instelling van spraakbediening
Spraakbediening is standaard ingeschakeld. Selecteer de schakeloptie om het openen bij starten uit te schakelen. Beheerders registreren Amazon Alexa-apparaten in vooraf bepaalde werkruimten (zie "Voice Control" (Spraakbediening) voor meer informatie).
Cloudopslag
Configureer de instellingen voor cloudopslag voor snelle toegang tot uw documenten tijdens vergaderingen. Zie Toegang tot cloudopslag voor meer informatie.
Over
Het tabblad About (Over) biedt versie- en abonnementsinformatie en diverse links naar de support website, het privacybeleid en EULA.
De agenda bijwerken
U heeft de mogelijkheid om de agenda bij te werken wanneer een vergadering voortijdig wordt beëindigd. Bij ad-hoc vergaderingen is standaard ingesteld dat de agenda bijgewerkt wordt, maar bij geplande vergaderingen niet. Door deze optie in te schakelen, kunt u de werkruimte vrijmaken voor andere medewerkers.
Snelkoppelingen
Snelkoppelingen geven u directe toegang tot veelgebruikte documentopslag (lokale of cloudmappen) of websites.
Om snelkoppelingen te configureren: [Bekijk afbeelding]
- Ga naar de instellingen van Synappx Meeting en selecteer "Shortcuts" (Snelkoppelingen)
- Klik op "+" om een snelkoppeling toe te voegen
- Voer de naam van de snelkoppeling en het pad of de URL in
- Upload een pictogrambestand om het pictogram gemakkelijk te onderscheiden van andere snelkoppelingspictogrammen (optioneel)
Zodra de snelkoppeling is gemaakt, verschijnt het pictogram in de Synappx Meeting Assistant. [Bekijk afbeelding]
Snelkoppelingen opslaan en exporteren
U kunt Synappx Meeting-snelkoppelingen opslaan en exporteren naar andere Synappx-installaties.
Volg de onderstaande stappen om uw snelkoppelingen te configureren.
1. Selecteer op het tabbald Shortcuts (Snelkoppelingen) onder Settings (Instellingen) het pictogram om snelkoppelingen op te slaan om te exporteren.
2. . De bestandsverkenner verschijnt. Selecteer de bestemming van de map om het snelkoppelingsbestand op te slaan en voer een bestandsnaam in. Klik dan op de knop Opslaan. [Bekijk afbeelding]
3. Open Synappx Meeting snelkoppelingsbestanden instellingenscherm en selecteer importeren-pictogram om het bestand te importeren.
4. Zoek het bestand en selecteer Open (Openen) om het snelkoppelingsbestand te importeren. [Bekijk afbeelding]
5. Bevestig dat de snelkoppelingsbestanden worden geïmporteerd in het tabblad Shortcuts (Snelkoppelingen) van het venster Settings (Instellingen). [Bekijk afbeelding]