Een vergadering starten
Een vergadering starten
Na het inloggen verschijnt er een lijst met de vergaderingen van die dag. [Bekijk afbeelding]
-
Selecteer het pictogram om de vergaderinformatie te bekijken (bijv. locatie, datum en tijd, deelnemers, bijlagen, informatie over online vergaderdienst).
-
Selecteer een specifieke werkruimte in het vervolgkeuzemenu om uw geplande vergaderingen in die werkruimte te bekijken*.
* Vergaderingen die u als privé hebt ingesteld in de Outlook- of Google Workspace-agenda verschijnen niet op de Synappx Meeting-launcher.
* Het audioapparaat moet aan staan en de Bluetooth-functie van de client-PC moet ingeschakeld zijn voor automatische audioverbinding aan het begin van de vergadering. Voor sommige luidsprekers moet de Bluetooth-koppelmodus op het apparaat handmatig worden geselecteerd.
Een geplande vergadering starten
U kunt een vergadering starten door twee keer op de vergadering te tikken, door de vergadering te selecteren en Start (Starten) te selecteren of door "Start” (Starten) te te selecteren op de aftelherinnering. [Bekijk afbeelding]. Neem de volgende randvoorwaarden in acht:
- De geplande vergadering staat in uw agenda (Outlook of Google Workspace).
- MirrorOp (Barco) voor wePresent-ontvangers Download ophalen
- Synappx Meeting Cast Assist is op de PC geïnstalleerd voor het casten naar displays met behulp van de Miracast-technologie
- De PC is verbonden met een bedrijfsnetwerk
Zodra u de geplande vergadering start, worden de volgende acties automatisch uitgevoerd:
1. De Synappx Meeting Assistant opent met vergaderingsbijlagen
2. MirrorOp of Miracast en Synappx Meeting Cast Assist starten op (afhankelijk van de instellingen van de beheerder, er is mogelijk een pincode nodig om verbinding te maken)
3. De geplande online vergadering gaat van start (als informatie over de online vergadering is opgenomen in de uitnodiging voor de vergadering)
4. De vergadertimer begint af te tellen
Opmerking: Om privacyredenen start screen mirroring niet automatisch. Selecteer het pictogram Play (Afspelen) om het scherm van uw PC op het display weer te geven.
Als de werkruimte niet beschikt over een abonnement, dan is de startknop grijs en uitgeschakeld.
Screen Casting met Miracast (Beta)
Automatisch casten met Miracast is beschikbaar als bètaversie wanneer Synappx Meeting Cast Assist is geïnstalleerd en een beheerder de casting-ontvanger configureert om Miracast te gebruiken.
1. Start een vergadering met de Synappx Meeting-launcher. De apps Synappx Meeting Assistant en Synappx Meeting Cast Assist starten automatisch.
2. Voer de PIN-code in als dit gevraagd wordt om te beginnen met casten.
Opmerking: Bij handmatige beëindiging van het casten met behulp van de app Synappx Meeting Cast Assist of de native Miracast-app UI, moet u nog steeds "End Meeting" (Vergadering beëindigen) selecteren om de vergadering te beëindigen.
3. Beëindig de vergadering en stop met casten door de knop "End" (Beëindigen) te selecteren. [Bekijk afbeelding]
Een ad-hoc vergadering starten
U kunt Synappx Meeting gebruiken om ad-hoc vergaderingen te coördineren. U kunt de volgende acties uitvoeren zonder dat u een vergadering gepland hebt:
- Een vergaderruimte boeken
- Toegang krijgen tot snelkoppelingen en recente cloudopslagdocumenten
- Gebruikmaken van automatisch casten
- De vergadertijd bijhouden
Start een ad-hoc vergadering door Meet Now (Nu vergaderen) te selecteren. Als u geen werkruimte heeft geselecteerd, dan ziet u een lijst met beschikbare werkruimtes. De vergadering gaat van start en de agenda van de vergaderruimte wordt geboekt (maximaal 60 minuten – de gereserveerde tijd verschilt al naar gelang de beschikbaarheid van de ruimte). Als de werkruimte niet beschikbaar is, dan verschijnt er een melding dat de ruimte al geboekt is. Selecteer in dat geval een andere werkruimte.
Opmerking: Ad-hoc vergaderingen zijn ingesteld op 60 minuten. Als de vergadering vroegtijdig eindigt, kan de agenda van de vergaderruimte worden bijgewerkt om de ruimte vrij te maken. U kunt de opties aanpassen in de instellingen.